joga

Zalety jogi

W zdrowym ciele, zdrowy duch! O tak. Tylko co jeśli bieganie to dla nas strata czasu, siłownia – za duży wysiłek i w ogóle wszystko co związane z szybkim, intensywnym treningiem jest nie dla nas. Nawet na takich leni wynaleziono sport. O ile jogę można sportem nazwać. Rozciąganie, relaks trochę medytacji w ciszy i spokoju. Fajnie brzmi? Oczywiście, że tak. Tylko te figury takie mocno skomplikowane, dziwne. A to na głowie się stoi a to jaskółki się robi.

Jak schudnąć dzięki jodze?

Jak przy tym schudnąć nie mówiąc o wymodelowaniu sylwetki. Najlepsze w tej aktywności jest to, że można ją bez problemu wykonywać w domu. Jak zacząć? Od najprostszych figur, rozciągających, skupiając się bardziej na relaksie. Przy okazji podstawowe figury pomogą przy bólu pleców zminimalizowaniu stresów. Brzmi dobrze. Ćwiczymy ją w miejscu gdzie mamy dużo przestrzeni, ogród lub salon będą idealne. Wykładamy pod nogi jakąś podkładkę żeby się nie ślizgać. Koniecznie ubieramy luźny, swobodny, nie opinający strój. I tu zaczyna się ciężej, bo bazą jogi jest prawidłowe oddychanie to jest przez brzuch. Z tego powodu zaleca się by pierwsze zajęcia odbyć pod okiem instruktora, który pokaże nam jak to robić.

Również, jeśli chcemy wejść na wyższy poziom w jodze dobrze byłoby robić to pod okiem profesjonalisty.  To on pokaże jak skutecznie i w prawidłowy sposób wykonywać pozycje by nie narażać się na kontuzje co przy tym sporcie jest niezwykle częste. Trudniejsze ćwiczenia wymagają nie tylko rozciągniętych mięśni, ale też siły. Ruszamy, więc po dres i do ćwiczenia!

Dodaj komentarz