nabiał

Wpływ jaj na zdrowie

W opinii powszechnej krążą jeszcze informacje, że jaja kurze podnoszą cholesterol. Jednak co raz więcej lekarzy wycofuje się z tego stwierdzenia, zachęcając wręcz do jedzenia jaj. Co zatem się zmieniło? Otóż liczne badania wykazały, że spożywane pokarmy tylko niewielkim stopniu wpływają na poziom cholesterolu we krwi. Jest to mało znaczący odsetek, który biją na głowę uwarunkowania genetyczne czy funkcjonowanie i wydolność wątroby.

Czy warto jeść nabiał?

Zatem należy ten mit odstawić w kąt i sięgać po wszelkiego rodzaju potrawy z jajem w roli głównej. Są one zdrowe, bogate w kwasy omega 3 i omega 5, które wpływają na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Ponadto jaja są bogatym źródłem aminokwasów. Ponadto znajdziemy w nich naturalne przeciwutleniacze i inne składniki, które zapobiegają chorobom oczu takim jak zaćma czy degradacja plamki żółtej. Jaja pozytywnie wpływają również na funkcjonowanie układu nerwowego i przewodu pokarmowego. Jaja są cenne dla osób walczącymi z nadprogramowymi kilogramami, których pragną się pozbyć.

W małej objętości znajduje się bomba witaminowa i odżywcza, która skutecznie zaspokaja głód i jest w stanie zapewnić nam zastrzyk energii na cały dzień. Dlatego właśnie jaja są szczególnie wskazane na śniadania. Jaja można przyrządzać na wiele sposobów i wedle różnych upodobań. Niemniej jednak dietetycy nie zalecają jaj smażonych, ze względu na używane do tego tłuszcze. Jajecznica z boczkiem również nie spełnia dietetycznych wymogów, jednak zdecydowanie spełnia walory smakowe.

Dodaj komentarz