pływanie w ciąży

Pływanie w ciąży – zalety i wady

Ciąża to wyjątkowy stan, w którym przywiązujemy szczególną uwagę do jakości naszego życia. Preferujemy również zachowania prozdrowotne, zwracamy uwagę na dietę i aktywność fizyczną. Trzeba jednak pamiętać, że kobieta ciężarna powinna zrezygnować z ćwiczeń zbyt obciążających i wymagających nadmiernego wysiłku.

Idealny sport dla przyszłych mam

Pływanie jest taką formą aktywności fizycznej, która nie niesie ze sobą negatywnych konsekwencji ani dla matki, ani dla nienarodzonego dziecka. Na basenach są organizowane nawet specjalne zajęcia dla kobiet spodziewających się dziecka bez względu na tydzień ciąży. Jest to również doskonała okazja do przygotowania organizmu do porodu. W wodzie ważne jest zachowanie prawidłowego, równego oddechu, który jest równie ważny przy porodzie. Aktywność w wodzie poprawia krążenie i zwiększa wydolność organizmu przyszłej mamy. Co ważne, nie obciąża stawów ani kości oraz poprawia kondycję fizyczną, którą kobieta będzie się musiała nie raz wykazać po urodzeniu dziecka. Woda pozwala ciężarnej na pozbycie się stresu i napięcia, które przecież szkodzą dziecku. Pływanie wpływa pozytywnie na samopoczucie. Wówczas jest wydzielany hormon szczęścia. Woda ma zbawienny wpływ również na skórę przyszłej mamy.

Świetnie radzi sobie z rozstępami, które spędzają sen z powiek nie jednej kobiecie w stanie błogosławionym. Woda ujędrnia skórę, dzięki czemu zyskuje ona na wyglądzie. Po porodzie i zakończonym połogu nie trzeba rezygnować z pływania. Wręcz przeciwnie- możemy wybrać się na basen z naszym maleństwem. Niech jego organizm również czerpie dobro płynące z przebywania w wodzie.

Dodaj komentarz