koenzym Q10

Jakość diety i płodność

Płodność to element, o którym nie myśli się jeśli nie ma się w tym względzie większych problemów. Współcześnie jednak coraz większa grupa osób takie problemy zgłasza. Tymczasem pewne nawyki, zmiana stylu życia mogą spowodować, że parametry owej płodności mogą znacząco się poprawić. Wymaga to jednak dokonania pewnych zmian, w tym nawet bardzo radykalnych. Wdrożenie w codzienność aktywności fizycznej, unikanie alkoholu, unikanie stresu, a przede wszystkim właściwa dieta to elementy, które powinny znaleźć swoje miejsce w codzienności.

Koenzym q10

Być może wywoła to pewne zdziwienie, ale składnikiem diety, który może w znaczącym stopniu wpłynąć na podniesienie męskiej i żeńskiej płodności, jest koenzym q10. Ten element jest przede wszystkim kojarzony z branżą kosmetyczną, z kremami przeciwzmarszczkowymi. Tak naprawdę jednakże jest to antyoksydant, który może pomóc także w podniesieniu poziomu jakości męskiego nasienia oraz żeńskich komórek jajowych. Jest to składnik, którego skuteczność w odniesieniu do zjawiska płodności zostało potwierdzone na podstawie badań naukowych. Koenzym q10 podawano myszom, u których ilość komórek jajowych spadała w znacznie mniejszym stopniu w odniesieniu do zwierząt, które owego składnika nie otrzymywały. Poza tym znacząco zmniejszyła się ilość przypadków wystąpienia chorób genetycznych.

Gdzie znaleźć dobre składniki?

Mówiąc o diecie pozwalających podtrzymać lub poprawić poziom płodności, należy wskazać nie tylko na ów koenzym q10, ale także na inne pozytywnie wpływające elementy. Między innymi warto w codziennej diecie umieścić składniki zawierające:

– witaminę E,

– selen,

– cynk,

– kwas foliowy,

– koenzym q10,

– l-argininę,

– l-karnitynę.

Skoro wspomniano o tych elementach, to jednocześnie też należy wskazać na konkretne produkty, które mogą człowiekowi ich dostarczyć. L-argininę można pozyskać uwzględniając w swojej diecie białe oraz czerwone mięso jak również owoce morza, orzechy, nasiona czy też nabiał. Aby zadbać o właściwą ilość selenu oraz witaminy E, warto jest spożywać pestki słonecznika, pestki dyni, sezam, migdały czy też orzechy brazylijskie. W tym względzie należy podkreślić, że wpływają one na zwiększenie ruchliwości plemników. Gdzie można znaleźć zwiększoną ilość koenzymu q10? Ten składnik na pewno można pozyskać z tłustych ryb morskich. Są one także źródłem wspomnianego wcześniej selenu. W chudym mięsie oraz w mleku tudzież jego przetworach można zetknąć się ze zwiększoną obecnością l-karnityny. Natomiast aby móc zadbać o obecność selenu, cynku oraz kwasu foliowego, dobrze jest postawić na produkty pełnoziarniste. W tym względzie można sięgnąć po zarodki i kiełki zbóż, brązowy ryż czy też grube kasze.

O płodność warto dbać w każdym wieku, gdyż ma to przełożenie na ogólnie pojęte zdrowie. Koenzym q10 jest tym składnikiem diety, który może w znaczącym stopniu pomóc w utrzymaniu wysokiego poziomu płodności. Oczywiście jest to najważniejsze w wieku, w którym dane osoby starają się o posiadanie własnego potomstwa.

Dodaj komentarz