błonnik

Dieta bogata w błonnik

Błonnik powszechnie uważany jest za taki składnik diety, który bezwzględnie powinien pojawić się w codziennym menu każdej osoby. Czy tak jest faktycznie i jakie konkretne korzyści możemy odnieść ze stosowania diety bogatej w ów składnik? Stosowanie takiej diety jest w głównej mierze związany z dobrym funkcjonowaniem układu pokarmowego.

Odpowiednia ilość błonnika

Stosując bowiem zwiększoną ilość błonnika, można mówić o pozbyciu się dokuczliwych zaparć, można mówić o poprawie perystaltyki jelit. Tym samym proces przemiany materii przebiega znacznie sprawniej, a człowiek nie ma żadnych odczuwalnych problemów. Poza tym tenże składnik bardzo pozytywnie wpływa również na regulację poziomu cholesterolu we krwi.

Działanie błonnika można porównać do zwykłej miotły umieszczonej w naszym układzie pokarmowym. Dzięki niemu bowiem wymiatane są z tegoż układu wszelkie złogi, wszelkie elementy, które mogą w nim zalegać powodując różnego rodzaju dolegliwości. Dzienne zapotrzebowanie ludzkiego organizmu w każdym dniu wynosi od 25 do 40 g błonnika. Nie jest to bardzo trudne, ponieważ znajduje się on w każdym składniku pokarmowym pochodzenia roślinnego.

Produkty bogate w błonnik

Mówiąc o produktach bogatych w błonnik, należy w głównej mierze wskazać na rośliny zielone. Szpinak, brokuły, jarmuż oraz wiele innych składników może spowodować, że nasz układ pokarmowy będzie działał znacznie lepiej. Oczywiście dieta nie musi być oparta wyłącznie na roślinach, na produktach roślinnych, ale powinny one zajmować w niej bardzo ważne miejsce. Tutaj chodzi z jednej strony o nasze zdrowie, a z drugiej strony chodzi również o dobre samopoczucie na co dzień, czyli coś, co jest przede wszystkim przez nas odczuwalne.

Dieta bogata w błonnik nie tylko jest dla nas czymś bardzo zdrowym, ale ponadto również należy tutaj mówić o czymś, co powoduje, że jesteśmy pełniejsi energii, że odznaczamy się lepszym samopoczuciem. Tym samym można mówić tylko i wyłącznie o samych korzyściach. Pamiętajmy, że istotą jest dieta bogata w błonnik, a nie jej suplementy zawierające błonnik.

Dodaj komentarz