Kampania reklamowa w internecie

Kampania reklamowa w internecie

Internet to potężne narzędzie przyciągania klientów. Dlatego też reklama w sieci ma wielką moc i warto na nią postawić. Najbardziej powszechnie wykorzystywana jest obecnie reklama na Facebooku, aczkolwiek nie jest to oczywiście jedyna możliwość. Popularnym zjawiskiem jest także reklama graficzna (displayowa) czy też artykuły sponsorowane. Istotne jest to, aby kampanię reklamową w sieci powierzyć specjalistom z tejże dziedziny.

Reklama graficzna

Mimo opinii o przeżytku tej formy reklamy, o wyparciu jej przez reklamę w serwisach społecznościowych lub wyszukiwarkach, ta ma się współcześnie całkiem dobrze. Taka forma reklamowania ma kilka istotnych zalet. Wskazać należy na:

  • – bardzo dużą różnorodność reklamową
  • – zastosowanie różnych opcji targetowania
  • – zróżnicowane modele rozliczenia za reklamę graficzną
  • – możliwość zastosowania zarówno w kampaniach wizerunkowych jak i sprzedażowych

Istotą jest stworzenie dobrego komunikatu reklamowego, który nie będzie zbyt nachalny. Poza tym powinien on być zgodny z przekazem graficznym. W kampanii wykorzystującej reklamę graficzną należy używać prostych komunikatów, wyraźnego call-to-action. Poza tym należy przedstawić korzyści, ceny, promocję. W tym wszystkim nie należy zapomnieć o nazwie oraz logo danej firmy. Reklama graficzna może mieć wiele różnych form. Należy tutaj wskazać na:

  • – tradycyjny baner
  • – expand baner
  • – billboard – megabaner
  • – skyscraper
  • – baner pływający
  • – pop-up
  • – pop-under
  • – box śródtekstowy
  • – tapeta
  • – button
  • – top-layer
  • – interstitial

Artykuły sponsorowane

Artykuły sponsorowane są jedną z form reklamy w internecie. Jest to tekst, którego celem jest wskazać na korzyści korzystania z konkretnego produktu lub usługi. Ma on formę zwykłego tekstu informacyjnego, ale w treści musimy oczywiście umieścić nazwy konkretnej marki, produktu, usługi, firmy. Przy tej formie reklamy w sieci jednym z najistotniejszych elementów jest wybór takiego medium, które w odpowiedni i zadowalający sposób przedstawi nasz produkt, naszą firmę. Artykuły sponsorowane zazwyczaj kierowane są do bardzo ściśle określonej grupy odbiorców.

Kampania reklamowa na Facebooku

Celem kampanii na Facebooku pośrednio jest oczywiście zwiększenie sprzedaży. Niemniej jednak w głównej mierze chodzi o realizację celów wizerunkowych. Poprzez reklamę na Facebooku można zachęcać określone grupy odbiorców do polubienia strony internetowej, a to jest obecnie świetny środek do tego, aby ją skutecznie promować. Dzięki Facebookowi można skutecznie przekierować użytkowników na stronę internetową. Facebook jest jednym z mediów społecznościowych, którego po prostu nie można pominąć w swoich strategiach reklamowych. Ważne jest to, aby przed stworzeniem kampanii reklamowej na Facebooku, przed jej zleceniem, utworzyć specjalne konto reklamowe.

Kampania reklamowa w internecie może być prowadzona bardzo wieloma różnymi kanałami. Każdy z nich jednakże jest przeznaczony do realizacji nieco innych celów i o tym fakcie należy bezwzględnie pamiętać. Wpis powstał we współpracy z serwisem e-Sklep.biz, którego odwiedzenie i lekturę zawartych na nim artykułów tematycznych serdecznie polecamy.

Dodaj komentarz